Cairns and Roadtrip Cape Tribulation

17 augustus 2016 - Innisfail Estate, Australië

Vrijdag 12 augustus t/m zondag 14 augustus
We zijn 3 dagen in Cairns geweest. Hebben 2 wandeling gemaakt waarvan 1 door de Whitfield Mountain met een hoogte van 325 meter.  We zijn zondagavond uiteten geweest bij een Irish pub in Cairns waar ze overheerlijke friet in bierbeslag hadden en natuurlijk een lekker glaasje rode wijn (een keer geen goon). (It's always goon o clock). Ook hebben we een auto gehuurd voor de komende 3.5 dag.

Maandag 15 augustus t/m woensdag 17 augustus
Maandag zijn we beginnen aan onze roadtrip. In de regen zijn we vertrokken vanuit Cairns met de Hyundai Getz (baby blauw) naar Port Douglas (rechts sturen, met links schakelen, knipperlicht rechts en ruitenwisser links), Port Douglas is een gezellig stadje en hebben even lekker koffie gedronken en door de winkelstraat gelopen. Onderweg hebben we nog een koppel van wel 200 Kangaroos gespot!! Vervolgens zijn we met de auto naar Mossman gereden en hebben daar the circuit walk gelopen door het regenwoud en langs the Mossman George. Om half 4 zijn we verder gereden richting Cape Tribulation. Dit was een mooie route, haarspeldbochten, door de bergen, met een Ferry over the creek met crocodilles. Onderweg hebben we ook nog moeten stoppen voor overstekende Cassowarry's (Google maar even). Slapen in een dorm op een camping. De hele dag heeft het geregend. (Tropisch) het had wel wat om door het regenwoud te lopen in de stromende regen. Dinsdag hebben we 2 wandelingen gemaakt in Cape Tribulation door het regenwoud en zijn tot op het bot zeiknat geworden. We zijn teruggereden richting Yungaburra en hebben daar overnacht. Opgewarmd met warme soep voor de kachel met een lekker glaasje rode wijn. Woensdag zijn we verder gereden naar Lake Barrine en Lake Euchem. Dit waren vroeger 2 vulkanen die na een uitbarsting meren zijn geworden. We hebben een rondje gelopen om de vulkanen. Daarna zijn we naar 3 watervallen geweest, waarvan de bekendste: millaa millaa. Deze is bekend van de andrelon reclame. Inmiddels hebben we 470 km gereden en zijn nu in Innisfall. Morgen rijden we terug naar Cairns waar we nog t/m dinsdag blijven. Woensdag 24 augustus vliegen we terug naar Sydney en vliegen we zondag alweer terug naar Nederland en zit onze reis erop.

Leuk dat jullie onze reis hebben gevolgd!

Liefs Lisa en Evelien

Van reisblog naar fotoboek