Bondi Beach and The Blue Mountains

10 juli 2016 - Katoomba, Australië

Vrijdag 8 juli
We zijn na het ontbijt met de bus naar Bondi beach gegaan en hebben daar de coastalwalk gedaan naar Coogee beach. Ondanks de bewolking en af en toe een bui was het een mooie wandeling langs de kust. De zee was erg wild en daarom konden we stukken langs de cliff niet lopen en werden we er omheen geleid.  We hebben  zo' n 1.5 uur gewandeld en zijn daarna weer met de bus naar Sydney gereden. In het hostel hebben we ons even opgewarmd en zijn we naar China town gelopen. Savonds hebben we gegeten in het hostel en hebben nog even een spelletje gedaan en een wijntje gedronken.

Zaterdag 9 juli
We zijn op tijd opgestaan en uitgechecked. Vervolgens zijn we met de bus vertrokken naar Penrith om daarna verder te reizen met de trein richting Katoomba. Al snel een hostel gevonden (YHA) en 2 bedden in een female dorm geboekt. Het is een groot, rustig en schoon hostel! We zijn nog even het dorp ingelopen en boodschappen gedaan.  Het is een heel gezellig dorpje met als thema christmas in july. Temperatuur was 7 graden. 's avonds hebben we lekker gegeten en wijn gedronken bij de open haard.

Zondag 10 juli
We hebben goed geslapen en hebben een lekker ontbijt gemaakt. Vervolgens zijn we om half 11  begonnen aan de Prince Henry Cliff walk. Bij het Echo point hadden we een mooi uitzicht op The Three Sisters. Daarna hebben we onze wandeling voortgezet naar beneden via The Giant Stairway (super style en gladde trap). Zijn boven de Katoomba falls gelopen en terug gegaan naar het hostel. De wandeling duurde 4 uur. Het uitzicht was super mooi!!