Port Macquirie and Coffs Harbour

13 juli 2016 - Coffs Harbour, Australië

Maandag 11 juli
Toen we wakker werden stormde het buiten. We hebben uitgechecked en hadden nog een wandeling op de planning staan maar die hebben we aangepast vanwege het weer. We zijn nog naar het echo point gelopen om The Three Sisters nog een keer te bekijken en via een andere weg naar het dorpje gelopen. We hebben geluncht in het hostel voor de open haard en ons lekker opgewarmd. Vervolgens zijn we vanuit Katoomba met de trein naar Sydney Central gegaan. Vanuit daar zijn we met de Greyhound bus naar Port Macquirie gegaan en kwamen 's nachts om 01:00 uur aan bij ons hostel en zijn gaan slapen. Helaas doet de WiFi in the Greyhound bus het niet maar hebben vermaakt met andere Nederlandse backpackers.

Dinsdag 12 juli
We hebben heerlijk geslapen. Na het uitchecken en het ontbijt zijn we naar het koala hospital gelopen. Onderweg hebben we heel veel flying foxes gezien (Google dat maar even). We hebben een 5tal zieke koala's gezien die daar opgevangen en verzorgd worden. Koala's slapen 22 uren per dag! Vervolgens zijn we doorgelopen naar The Beaches en hebben diverse vogels gezien waaronder de kookaburra and the rainbow birds. Port Macquirie heeft een prachtige omgeving/natuur. We hebben ervoor gekozen om vanmiddag alweer door te reizen met de bus, aangezien de rest van de week alleen nachtbussen rijden. We hebben geluncht in het hostel en zijn vervolgens weer in the Greyhound bus gestapt om onze reis te vervolgen naar Coffs Harbour. In deze bus deed de WiFi wel. We hebben gegeten en nog even een spelletje gedaan en op tijd gaan slapen.

Woensdag 13 juli
We hebben heerlijk geslapen en ontbeten. Om 10 uur zijn we begonnen aan de Coffs Creek Walk. Het was een mooie wandeling van 3 uur langs het water. We hebben veel vogels gezien en gehoord (Brush Turkey en verschillende papegaai soorten waaronder de Roze kaketoe). Helaas hebben we geen koala gespot. We liepen dwars door the Rainforest. Na de lunch zijn we naar het strand en haven gegaan en hebben walvissen gespot!