Surfers Paradise and Byron Bay

14 juli 2016 - Surfers Paradise, Australië

Donderdag 14 juli
Na het ontbijt hebben we onze koffer klaargemaakt en uitgechecked. We zijn nog even naar het strand gelopen en hebben vanaf de pier nog dolfijnen en een walvis gespot! Om half 12 zijn we op de Greyhound bus gestapt en onze reis vervolgd naar Byron Bay. We slapen in een 10 persoons female dorm. We slapen maar met 2 andere meiden waaronder een Nederlandse. We zijn het centrum ingelopen en hebben wat boodschappen gedaan. We hebben nacho's gegeten en spelletjes gedaan in het hostel.

Vrijdag 15 juli
We hebben heel goed geslapen. Na het ontbijt zijn we via het strand naar the lighthouse gelopen. Deze staat op het oostelijkste puntje van the east cost. Tijdens onze wandeling hebben we een groep van wel 20 dolfijnen gezien die sprongen in de golven. Er waren veel surfers aan het oefenen. We zijn aan de andere kant van de vuurtoren weer verder gelopen door the Bush Bush naar Captain Cook Beach. Dit was wederom weer een prachtige wandeling. Bij het hostel aangekomen hebben we geluncht en ons opgewarmd. Het is nog steeds erg bewolkt en koud. Vanmiddag hebben we bij Travellers een Bush/Rainforest Tour van 3 dagen geboekt door Noosa Everglades, een 3 daagse Tour naar Fraser Island en een 2 daagse tour naar the White Sundays. We hebben besloten om de east coast verder te reizen met de premier bus en te slapen in hostels en geen campervan te huren. Gezien de bewolking en de 17 graden hier gaan we morgen met de Greyhound bus verder naar Surfers Paradise (Gold coast) en slaan we de dagtrip naar Nimbin over. We hopen vanaf zondag/maandag de zon te zien! We hebben samen met het Nederlandse meisje gegeten en spelletjes gedaan.

Zaterdag 16 juli
Om 10:30 uur zijn we met de Greyhound vertrokken naar Surfers Paradise. Na de lunch zijn we via het strand naar de stad gelopen en hebben daar wat rond gestruind. Het was een regenachtige dag. Surfers Paradise is een mooie, gezellige stad. Zoals de naam al verklapt kun je hier goed surfen in de zee. Ondanks de regen hebben we ons hier vermaakt. We hebben besloten om morgen naar Brisbane te gaan met de Greyhound bus.